1 vecka kvar!

(Dålig uppdatering, I know, men min dator har inte fungerat men nu hoppas jag att jag fått ordning på den)

Sådär, nu var alla läxorna inskickade! Skickade dem i fredags. Skönt att ha dem ur vägen. Maria kom hit i onsdags så gjorde vi den sista läxan tillsammans, vilket hamnade lite ur fokus ibland så jag är förvånad att vi faktiskt gjorde klar det den kvällen.
I torsdags fick vi även välja vilken typ av klass vi vill ta på söndagen under helgkursen. Jag & Maria valde teckenspråk, och man kunde också välja mellan personlig utvecklig(tid/stresshantering) och karriär utveckling(skriva/intervjua).

I helgen har jag tagit det rätt lugnt, varit på gymmet och haft filmkväll med Maria. Och nu kom jag precis hem från Au Pair-mötet med min grupp & LCC, vi träffades och åt pizza.

Så nu har jag 4 arbetsdagar framför mig, sedan på fredag drar vi alltså till LA!
Och om exakt en vecka får jag träffa Olivia & Nicke igen! :D :D

Fyndade även riktigt stort i lördags, hittade ett par stövlar och träningsskor, som båda var på rea!

För ett par dagar sedan såg jag även en kolibri utanför fönstret! Lite häftigt sådär ^^)

Och tydligen är påsken redan här...!

Please vote

Som jag tidigare berättade så han min kompis Céline ansökt till college här i USA nu. Men eftersom det är så sjukt dyrt så försöker hon nu få olika stipendier för att ha råd. Så om ni bara skulle kunna klicka på länken här nedanför och lägga en röst på hennes Sign så hade det varit jättesnällt! Tack:)

Litet inläg innan läggdax

God morgon på er där hemma i Sverige och God natt USA. Blir rätt kortfattat då jag av någon anledning är supertrött ikväll, så jag ska strax gå och lägga mig.
Resten av helgen var bra, inget speciellt att rapportera. Jag fick jobba på söndagen från 15.30-19.30, och därför behövde jag inte börja jobba förrens kl 12 på måndagen (vilket blev lite senare då Gages farmor var på besök) så det var chill. Igår drog jag till Target för behövde köpa ett par grejor, men kom ut därifrån och helt glömt bort att ens kolla på det jag kom dit för, och istället med en påse i handen med andra saker.. bra där!

Idag drog jag en sväng till gymmet. Det har. Varit riktigt dåligt väder de senaste dagarna, så Gage o jag har inte kunnat gå på våra promenader. Hoppas att det vänder snart!

Sweather Weather

Tillskott i garderoben👍

Och nu kan lillkillen sitta upp själv! (Dock inte mer än nån minut)

Valentine's Day

Hej igen!
Hoppas att ni alla hade en bra alla Hjärtans Dag.  Här har man kunnat se i affärerna och runt omkring att denna dagen har varit på väg länge.
Själv träffade jag Maria & Céline. Först gick vi till Starbucks så Céline kunde skicka iväg lite mejl (hon ansöker till college här, och jag kan säga att det är fasen inte billigt!). Efter det åkte vi och plockade upp deras kompis Eric i Bellevue, sen gick i och åt middag. Sedan gick vi tillbaka till hans lägenhet och var där.

Idag tog jag sovmorgon, sedan gjorde jag klart den första läxan inför helgkursen. Jag har fortfarande lite kvar att göra på den andra och på projektet, så det är vad jag ska fortsätta med nu efter att jag tagit något att äta.
Vi hörs snart igen!

Host host

Nej nej, snälla låt mig inte bli sjuk!.. Har haft ont i halsen och känt mig frusen och trött ett par dagar nu, så jag är rädd att jag håller på att bli sjuk. Min v.pappa har varit sjuk i nästan en vecka nu, så tror att det är samma virus jag håller på att få :(

Annars har det inte hänt något speciellt. Gage håller på att lära sig sitta själv nu, vilket är roligt att se.
Idag fyller Katrine 21 år, så såfort vi slutar jobba ska vi träffas och äta middag och försöka hinna med lite shopping :)

Just nu(och alla andra dagar en stund efter kl 9 på morgonen)  :

Tjej-helg

Hej på er! Då har ännu en helg passerat, och den spenderade jag med ett gäng andra tjejer, och det har varit riktigt bra :)
På fredagskvällen drog jag, Theresa, Celine, Maria & Lisa in till Seattle, och kollade in ett fraternity-party vid Univercity of Washington (exalt som i filmerna!).
Hehe, såhär ser stället ut(på sommaren) som vi drog till ;)

Sen sov vi över hos Theresa, men eftersom flera av de andra tjejerna hade planer tidigt nästa förmiddag blev det en rätt tidig morgon. Själv åkte jag hem och bara tog det lugnt. Sedan på kvällen åkte vi till Theresa igen (alla utom Lisa, men Katrine kom istället). Precis när jag började köra började det snöa, o det var tur att ja åkte då tidigt, de andra som kom lite senare kom knappt upp för den branta backen upp till Theresa. Iallafall, vi åt glass och kollade på film (Miderna versionen av Footloose).
På söndagen vaknade vi upp och snön låg fortfarande kvar. Men det är otroligt vad folk här i USA spårar ut såfort det kommer minsta cm snö..
Så först gjorde vi så god pannkaksfrukost. Det var meningen att vi skulle haft möte med gruppen, men det blev inställt. Så istället hade vi på oss våra pjamasar hela dagen, spelade spel och bara tog det lungt(vilket vi alla behövde). Halv 6 drog vi sedan på bio, The Awkward Moment, riktigt bra film! Satt och skrattade typ hela tiden, och vårat gäng var lätt högljudast ;) efter det åt vi middag och därefter var det tack o hej.

Idag har det regnat exakt hela dagen. Tråkigt, men bra e det ju att snön försvinner så trafiken kan bli säker igen..

Godnatt/god morgon

21 dagar kvar..

Japp, då börjar jag nedräkningen till nästa resa. Den 28 februari (om 21 dagar) åker jag och Maria ner till Los Angles för att göra helgkursen där, vilket kommer bli roligt!

Men det är inte bara det som händer den helgen.. Om 23 dagar (alltså den söndagen) får jag träffa min bror o bästa vän igen!! De bokade flygbiljetter i förrgår, så de flyger till Los Angeles, sedan dagen därpå tar vi förmodligen bussen ner till San Diego! :D sen åker de hem på lördagen igen.
Så ni kan ju gissa själva hur mycket jag ser fram emot denna helgen ;)

Ha det bra!

San Francisco :)

Så, här kommer min sammanfattning av förre helgen i San Francisco! Vi såg väldigt mycket även att vi bara var där under en kort tid, och vi har fått sjukt mycket motion, vi satt knappt stilla en minut. Och staden är ju inte direkt känd för att vara platt, tvärt om! Så,  bered er för ett LÅÅNGT inlägg ;)

På fredagen så landade vi på SFO kl 16.00. Vi åkte direkt till vandrarhemmet och försökte strukturera upp vår helg lite mer exakt. Stället vi bodde på var väldigt bra "placerat", det var nära att gå till det mesta. Så på fredagkvällen gick vi först ner längst med pirerna tills vi kom till Fishermans Wharf, där vi gick runt bland allt. Sedan gick vi tillbaka till vandrarhemmet för att lämna ett par grejor, och sedan begav vi oss ut igen, denna gången först till Chinatown (tror det är den största i USA) och sedan till Downtown och Union Square. Efter det gick vi tillbaka till vandr.hemmet, vi var tillbaka runt midnatt och hade ungefär gått runt i fem timmar.

Lördagen bjöd på jättefint väder, knappt ett moln på himlen, och vi började med att äta frukost runt halv tio. Efter att vi gjort oss i ordning så gick vi och hyrde cyklar, sedan cyklade vi till Lombard street, längst med vattnet och sedan över Golden Gate bron! Det var väldigt häftigt (blåsigt dock!). Så fortsatte vi till staden Sausalito, åt middag där, och tog sedan färjan tillbaka. Sendan tog vi cyklarna till Fisherman Wharf denna kvällen också. Vi kom tillbaka till vandr.hemmet runt 20.00. Då träffade vi en av de nya rumskompisarna, och tillsammans med henne gick vi åter igen runt i Downtown, så även detta blev en ganska sen kväll.
(Bilder från lördagen:  )

En kyrka som vi gick in i(dock gick vi in på söndagen)

Våra cyklar;)

Lombard street!
Långt där borta kan man se Coit Tower

Vi närmar oss..!

Väl uppe på bron, utsikten över San Francisco:)

På söndagen steg vi upp halv 8 till regn, vilket var lite trist. Vi gjorde iordning oss, åt frukost, och sedan begav vi oss för att lämna tillbaka cyklarna. Vi hade planerat att ta dem ner till Twin Peaks, men vi skippade det pga vädret. Men just när vi var utanför cykelaffären såg vi hur nära Coit Tower var, så vi satte oss på cyklarna igen och begav oss upp dit. Dock var själva tornet under renovering så vi kunde inte gå upp i det, men det var även fin utsikt (i regnet) från Telegraph-hill som det ligger på. Men efter det lämnade vi tillbaka cyklarna. Efter det stannade vi till vid en kyrka och gick in dit ett par minuter, sedan fortsatte vi för tredje gången ner till Chinatown(första gången i dagsljus), och sedan ner till Downtown för att ta bussen till "Hippie-distriktet", vilket var en gata med massa hippie- och vintagebutiket. Där den gatan slutade började Golden Gate Parken så vi gick in en liten sväng där, men vände snart då vi hade en LÅNG väg tillbaka. Stannade till vid The Painted Ladies, sedan var vi tillbaka i Downtown strax efter 15.00. En halvtimme efter det började SuperBowl matchen som såklart ville se eftersom Seattle spelade! MEN eftersom vi räknas som småttingar här (vi är under 21år) så fick vi inte gå in i något sportbar, så vi fick gå tillbaka till vandr.hemmet och kolla en del av matchen där. Vid halv 6 begav vi oss till flygplatsen och forsatte se matchen där, och SeaHawks vann överlägset! :D De vann med 43-8 (långt in i matchen stog det typ 36-0!) Så det var kul. Mindre kul var att vi var fast på flygpplatsen då vårat flyg var ca 2½ timma sent pga oväder. Men kl 21.40 (istället för 20.00) så lyfte vårat flyg, och vi landade en timme & 40 minuter senare.
(Bilder från söndagen:  )

Chinatown

The Painted Ladies (Husen till höger i bakgrunden) + en rikitgt nice utsikt

På flygplatsen såg jag att jag visst har ett eget märke med snacks, bestående av Simple Goodness;) haha

Tillbaka till jobbet

Då var man tillbaka här uppe i Seattle igen och har jobbat 2 dagar, men jag kan säga att jag har varit rätt trött efter helgens utflykt, och det blir kanske inte bättre av att man välkomnas med bäbisspya (skämt o sidor) ;)

Idag när jag slutade jobba gick jag upp och tog ett fotbad. Och så Idag fyller Gages farfar 70 år, vilket vi firade med att gå ut och äta sushi (vilket var första gången jag åt det!). Det var två olika sorter som jag verkligen gillade, och dem hade tillagad fisk. Jag kan säga att jag smakade bara en med rå..

Jag håller även på att skriva ihop ett inlägg om hur helgen var, så jag tror att det blir klart imorgon.  Bered er på ett långt inlägg!

Me today:

They did it!

Yes! SeaHawks vann alltså precis SuperBowl! :D

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu