6 månader!

Japp det stämmer, nu var det sex månader sedan som jag lämnade Sverige och flyttade hit till USA! Jag har sagt det förut och säger det igen, tiden går fort. Men jag har verkligen varit med om mycket under dessa månader, både bra och dåliga saker. När jag säger dåliga saker tänker jag ju mest på att jag fick byta familj, och det tog lång tid innan jag fann min nya och jag fick nästan åka hem istället. Så mitt liv ser inte helt ut som jag hade räknat med för ett halv år sedan, MEN att byta familj var verkligen det bästa beslutet jag kunde ha tagit, det ledde ju till något positivt och jag är så glad att jag gjorde det!
Jag har också haft chansen att resa lite. Jag har varit i New York, Vancouver(Kanada), San Francisco, Los Angeles & San Diego, vilket har varit så roligt att se. Jag har fått nya vänner från flera olika länder och träffat massa nytt folk. Jag har lärt nig nya saker, växt som person och fått stå på mina egna ben.
 
Det jag är mest förvånad och samtidigt lättad över är att jag i stort sett inte har haft någon hemlängtan över huvud taget! Och det har verkligen underlättat min tid här. När jag fortfarande var hemma i Sverige räknade jag med att jag då och då skulle gå och längta hem, och under året ha vissa gånger då jag typ skulle sitta och gråta på rummet och vilja åka hem, men peppa peppa så har jag inte alls känt så, inte ens under jul, nyår eller när någon har haft födelsedag där hemma.
 
Under min tid här har jag även fått ett tungt besked hemifrån, då min morfar blev sjuk för 3 månader sedan. Och det var verkligen inte roligt att höra det, men jag har sett till att prata mycket med de där hemma och fått uppdateringar när något förändrats. Självklart önskade jag att jag kunde ha fått krama om alla de där hemma och stötta dem, men jag känner att istället för att åka hem har jag fått större anledning till att stanna kvar, jag gör detta för honom, för han hade aldrig velat att jag åkt hem och gett upp det jag har här "bara" för honom.
 
Så ett halvår har gått, och 7 månader återstår. Och det ska bli spännande att se vad de månaderna har att erbjuda:)
 
Här kommer lite bilder från den tiden som jag varit här:
New York
 
Mina första värdbarn
 
Space Needle

Gage, samma dag som jag flyttade in
 
Jul

Vancouver
 
Nyårsafton

San Francisco
 
 
Los Angeles (Venice Beach)
 
 
 If you can dream it you can do it!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu