Ny vecka

Nu bor jag alltså hos min LCC. Hon är trevlig så det går bra.
Som jag nämnde i förra inlägget så har jag varit matchad med en familj, men idag tackade jag nej till dem. Dem hade 5 barn, en pojk på 1 år o sedan tjejer i åldrarna 5,8,11 och 13. De två äldsta hade jag knappt behövt ta hand om, och alla tjejer var i skolan en stor del av dagen, men jag kände ändå att det var för mycket.
Igår var det även au pair möte igen. Riktigt trevligt! Denna gången fick man ta med sin värdfamilj (jag var dock inte ensam med att inte ha nån med mig, då en annan tjejs familj hade förhinder). Så skulle man även laga/baka något från sitt hemland så fick man äta av de andras. Jag har dok haft så fullt upp med flytten m.m. så jag fick göra ett undantag och gjorde inget.
 
Idag har jag först skypat nästan en timme med mamma, och jag har även Skypat med Yanina, en av tjejerna som jag bodde med på au pair skolan, som bor här i Seattle. Vi har inte träffats sedan dess, men ska kanske göra det denna helgen :)
Senare idag ska jag nog träffa Theresa och hitta på något. Vi har skämtat om att gå och knacka dörr o fråga om nån behöver en au pair ;)
 
Idag ringer min LCC även till min Program Director för att fråga hur länge till jag får stanna här.
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu