Los Angeles/San Diego-resan

Då ska ni få veta hur min senaste tripp var(långt inlägg!). På fredagen (28 feb.) flög jag och Maria ner till LA. Vi kom dit på eftermiddagen, men det fanns inte direkt något i närheten av hotellet då det låg väldigt nära flygplatsen, så den dagen tog vi det bara lugnt i hotellrummet och kollade på film.
På lördagen var det dags för första dagen av helgkursen, och vi spenderade dagen genom att åka runt till olika kända platser. Först åkte vi upp till Santa Monika, till piren. Sedan åkte vi igenom Beverly Hills, Bel Air, Rodeo Drive & Hollywood m.m.
 
Santa Monica Pier
Var även inne i samma lokal som Oscar-galan hölls dagen efter!
  
Universal Studios
På söndagen, som var 2:a och sista dagen av kursen, hade vi lektion på hotellet. Som jag nämnt tidigare så valde jag att ta teckenspråk. Har provat på det lite i Sverige, men alla språk, liksom när man pratar, är olika. Men det var iallafall väldigt roligt! Lärde oss mycket under dem timmarna, och vi avslutade med att lära oss att teckna John Lennons låt Imagine. Så i stora drag tyckte jag att helgkursen var bra. Det var Sojourner-Douglass college Weekend Program som höll det, och det är ett tips till er andra au pairer att kolla upp.
 
Sedan på söndagskvällen fick jag äntligen träffa min bror & min bästa vän igen efter lite mer än 5 månader! Vi spenderade den natten i LA, sedan på måndagen tog vi en buss ner till San Diego. Den kvällen tog jag med dem till the Cheesecake Factory så dem fick prova på det. På tisdagen spenderade vi dagen på San Diego Zoo. Det är väldigt stort, så det blev mycket promenerande där. Och vädret var kanonbra så det var kul.
Vi åkte dessa "SkyDrive" över parken
 
Onsdagen åkte vi iväg till en park där dem hade en berg-och dalbana och lite andra småkaruseller, men mycket var just nu under renovering, och det var molnigt och blåsigt, så vi stannade inte allt för länge. Den kvällen hade dem typ en matmarknad på gatan precis utanför vårat vandrarhem, så vi gick runt där ett par timmar, vilket var mysigt.
 
Sen kom torsdagen och bjöd på riktigt härligt väder. Så vi spenderade mestadels av dagen nere på stranden och tog ett dopp i Stilla Havet. På kvällen skäme Olivia & jag bort oss och gick till en nagelsalong och ficknaglarna fixade.
 
Fredag förmiddag satte vi oss på bussen igen, tillbaka upp till Los Angeles, och till Venice Beach där vi skulle bo sista natten tillsammans (och jag bara älskade Venice Beach!!). Så vi strosade runt där på stranden och gatorna med alla butiker och gatu-underhållare. Senare på kvällen gick vi till Santa Monica Pier vilket tog ca 40 min. Och det var så mycket bättre där på kvällen än när jag var där med klassen på dagen. 
 
Venice Beach
(Santa Monica Pier)
Sedan kom våran sista dag tillsammans, lördagen. Vi spenderade förmiddagen med att gå runt på stranden då det var riktigt härligt väder även denna dagen. Sedan tog vi en taxi till flygplatsen, spenderade lite tid där tillsammans och sedan var det dax att säga hej då igen. Det gick faktiskt bättre än jag trott att säga hej då, men det var himla konstig känsla.. Att få börja om räkningen tills man ser dem från 0 igen.. Meen det får ju gå
 
På planet hem till Seattle igen, var ju tvungen att visa en min nya keps från LA ;)
 
Det var i korta drag vad som har hänt under veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu