Midsommarhelgen

Hej, hoppas att ni alla hade en bra midsommar! :D
Själv hade jag till att börja med långhelg, jag behövde bara jobba från 7-8.30 på fredagsmorgonen, sedan åkte min värdfamilj iväg över helgen. Och min helg började Väldigt bra, jag köpte biljetter till Ed Sheerand konsert här i augusti!! Kan knapt börja mig till dess, han är min favorit artist så det ska bli så himla roligt!!
Anyway, mitt på dagen åkte jag till Kirkland för att träffa Céline några timmar på Starbucks. På kvällen så åt jag makaroner & IKEA-köttbullar + IKEA-knäckebröd till middag för att få lite Sverige-känsla på midsommar. Hade även Ben & Jerry's till efterrätt, vilket aldrig är fel ;)
Lördagen var rätt lugn till att börja med, chillade bara här hemma. På eftermiddagen träffade jag Céline och åt middag på en uterestaurang. Eller "middag" var det kanske inte, då vi bara beställde en förrätt (nachos) att dela på, MEN detta är ju Amerika och allt här är större, även portionerna, så vi var mätta efter det. När klockan var ca halv tio på kvällen åkte vi hem hit och mötte Lisa och Maria, som redan satt i bilen här utanför och väntade. Sedan hade vi tjejkväll här. Först sjöng vi karaoke, det började med Britney Spears/Avril Lavigne m.m och slutade med Disney låtar, vilket var lite roligt då knappt ingen visste de engenska versionerna, så tillslut satt vi här och tv spelade på engelska, jag sjöng på svenska, en sjöng på franska och två på tyska haha. Sedan åt vi S'mores och kollade på film.
 
Söndagen hade vi sovmorgon. Sedan vid 2 tiden tog vi bussen in till Seattle. Där hade i biljetter till en Ghost tour, och kan säga att jag och Céline var En Aning nervösa, då ingen av oss direkt gillar sådant, och det blev inte riktigt bättre när vi stog där utanför och väntade och fick reda på att det skulle hålla på i 75 minuter(!!). Men vi var med eftersom Lisa hade fått biljetter till det och bjöd med oss, och först trodde vi att biljetterna var till en annan grej. Dock visade det sig ännu en gång inte vara vad vi trodde. Vi räknade med att gå i några mörka tunnlar och rum där folk skrämde en. MEN nej, visst, vi började i ett ganska mörkt rum där ledaren berättade en spökhistoria, men sedan gick vi runt ute på gatorna vid Pubic Market (även lite därinne på nedersta våningen) och ledaren hade några spökhistorier, men mest pratade han och vad som hänt där förr i tiden. Och måste säga att det var vääldigt drygt och inte speciellt underhållande, så efteråt var vi väldigt glada att vi inte hade köpt biljetterna själva. Vi åkte sedan tillbaka till Kirkland där vi alla utom Lisa åt middag på en uterestaurang.
 
Och det var vad som hände under helgen för mig ;)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu