Glad påsk! + polisen (igen)

Ja hoppas att ni alla hade en trevlig påsk! :) 
Min helg har varit bra. Fredagskvällen spenderade jag med Céline & Lisa och vi åt middag tillsammans. På lördagen så följde jag med min v.familj för att träffa flera andra släktingar och äta middag hemma hos några av dem, och jag hade istort sett inte träffat någon av dem innan, så det var trevligt. 
På söndagen träffade jag Maria igen som har varit iväg på Hawaii (o jag e inte det minsta avundssjuk...). Först gick vi runt i lite affärer, sedan åkte vi till en park och hade picknick och på kvällen gick vi på bio och såg filmen Divergent, och den var sjukt bra!! :D
 
Sen var det ju en grej som hände här på lördagsnatten också.. Så klockan är halv ett på natten och jag håller precis på att somna när hela mitt rum lyses upp, vilket betyder att en bil kör fram till vårat garage. Men alla här var ju hemma. Så jag sätter mig upp, kollar ut genom mitt fönster, och där ser jag en polisbil parkera. Kan säga att då tog det inte ens en tiondels sekund innan jag var klarvaken. Ser polisen gå ut, kolla runt lite, kollar mot "min" bil och säger något i radion, vilket får mig att tänka "OMG, vad har jag gjort?! Vart har jag kört där jag inte varit tillåten, eller liknande..?!". Sedan går han till dörren, ringer på två gånger, tre gånger till, två till, och sedan börjar knacka på dörren. Jag hör mina v.föräldrar vakna, gå ut i hallen och ropa "Who is it!?" och får "The police" till svar. Jag hör min v.mamma säga till min v.pappa som går ner, att inte öppna dörrens förens han är absolut säker på att det är polisen (deras rum är mot baksidan, så de har inte haft en chans att se bilen utanför). Och ha i åtanke att vi bor typ ute på landet också! Vid detta laget är min puls typ uppe i 220. Men jag tänker att de kan inte ha med mig och bilen att göra, för då kommer de inte ut mitt i natten. Så jag hör hur dörren öppnas och hur de pratar några minuter, och sedan stängs dörrens igen och jag ser hur polisen efter ett tag åker därifrån. Och det enda jag kunde höra av deras samtal var att min v.pappa svarade med ett datum i året 2013, så det första jag tänkte var att jag fortfarande var hemma i Sverige då, så det har inte med mig & bilen att göra. Efter en stund kommer jag också på att datumet som han svarade med var när de köpte detta huset. Och när min v.pappa går upp och tillbaka in i deras rum hör jag hur han småskrattar lite och säger "Shit, that scared the crap out of me". Så jag fattar ju att det inte var så allvarligt, men det tog fortfarande över en timme innan jag kunde somna. Sedan dagen efter när jag gick ner för att äta frukost frågade jag min v.mamma vad polisen ville. Det visade sig att dem hade hittat en hund som sprang runt någon stans, och han hade ett sånt där chip som de skannade, och våran adress kom upp. Så alltså var hundens ägare dem som bodde här innan min v.familj flyttade hit. Haha, ja herregud.. Tycker dock det var Väldigt onödigt av polisen att komma ut så mitt i natten, och fortsätta knacka på dörren som en galning när han fattar att alla sover... Tack och lov var det ju inget allvarligt i alla fall. Haha, kan ju säga att det hela kändes lite overkligt, typ som på film ;)
 
Här kommer lite bilder från söndagen:
Älskar dagarna då jag vaknar upp till detta, vilken var vad jag gjorde i söndags
Mitt påskgodis:


Jag & Maria på våran lilla shoppingrunda

Picnic time!



Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha men shit, vart nervös bara av att läsa det här... de kunde ju ha väntat till morgonen innan de knackade på angående en liten hund...

Svar: Haha, ja precis vad jag oxå tyckte ;)
nathaliesadventure.blogg.se

2014-04-22 @ 16:59:29
URL: http://carolineinthestates.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu