swedish night

Hejsan svejsan!
Denna veckan har gått väldigt fort, jag jobbat väldigt mycket, och tvillingarna var lediga från skolan måndag-onsdag så då blev det heldagar med alla 3.
 
I onsdags var det dags för pojkarna att åka o ta spruta. Jag kan säga att dem gillade väl det lika mycket som jag gjorde när jag var mindre.. Alltså inte alls! Det var väldigt mycket gråt och skrik, och jag fick sitta ute i väntrummet med två av dem i taget, medans min värdpappa fick vara med inne i rummet med den som fick sprutan. Det var också meningen att jag skulle ha fått ta spruta med, för kikhosta & influensa (eftersom vi får en bebis här måste alla i hushållet ta det), men jag fick inte göra det där då jag inte är "medlem" där. Vi har inte hunnit kolla upp var jag ska ta den än, men det blir nog någon gång nu mitt i veckan.
 
Igår var jag ledig hela dagen, så kl fyra åkte jag och fyra andra tjejer hem till Elias (den andra au pairen från Sverige) och lagade middag och hade trevligt. Det var även en annan svensk tjej (Julia) där som bor rätt nära oss, men hon är inte med i våran au pair-grupp. Meningen var att vi skulle ha kollat på film, men alla utom Julia var tvungna att åka igen vid ca 7. Dock blev det lite ändrade planer, så jag stannade kvar så hade vi "svensk-kväll" istället. Vi lyssnade på svensk musik, pratade bara svenska m.m. Var verkligen en trevlig kväll, och slutade med att vi åkte till Mc'donalds och åt Mc'flurry, haha, innan Julia skjutsade hem mig.
 
Idag är jag ledig fram till 15.00 och jobbar till strax efter sju, så det blir en lätt dag idag.
Vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu