Hej igen!

Hej allihop!                                                                                                                                                           Först och främst ursäktar jag att jag inte skrivit något inlägg alls sedan jag åkte hit till USA. Men på skolan var internetet så segt att det aldrig hade fungerat. Sedan när jag kom hit till familjen gick något sönder har så vi var tvungna att köpa en ny router, och vi har inte kunnat fixa det förrens ikväll.

 

Just nu befinner jag mig på mitt rum i ett hus strax utanför Seattle! Jag har det väldigt bra här, men mer om detta i nästa inlägg, nu ska jag berätta om hur jag hade det i New York och på au pair skolan på Long Island.

 

Jag kom fram till skolan på måndagnatten. Jag fick dela rum med två andra tjejer (som redan var där). Yanina från Argentina och Julienne från Brasilien, och de båda ska bo i Seattle-området!

Både tisdagen och onsdagen hade vi lektioner från morgon till kväll, och även på torsdag förmiddagen. Lektionerna handlade om vanliga barnsjukdomar, att vara en förebild för barnen, kommunikation och HLR. Sedan kom torsdagseftermiddagen, vilket betydde: New York!

Först åkte vi runt i en buss på sightseeing och vi fick se t.ex. frihetsgudinnan (från långt håll), Central Park  (fick springa tillbaka till bussen för att hinna, men det är inte alla som kan säga att de har tränat där (-;  ), Empire State Building, Manhattan. Jag höll ihop med Yanina, Frida (från Sverige) & René (kille från Italien), och vi hade så kul. Efter det så släpptes alla av, och de som hade köpt biljett till Top of the Rock gick dit först, sen fick alla göra vad de ville. Jag och de andra tre hade alla köpt en varsin sådan biljett, och för er som inte vet vad Top of the Rock är så är det en jättehög byggnad och från toppen kan man se typ hela New York, vilket var riktigt häftigt! Vi kom även dit i skymningen så vi fick se det när allt var upplyst i mörkret :)

Efter detta så gick vi till Times Square! Detta var också riktigt häftigt, men eftersom vi hade tagit så lång tid på oss på Top of the Rock så hade vi nu väldigt bråttom. Vi fick skynda oss genom Times Square så vi han inte riktigt njuta av det, men men. Efter det åkte vi tillbaka till skolan.

 

På fredag morgonen så åkte vi ifrån skolan redan klockan 9 till flygplatsen eller var vi nu skulle, för att åka till våra värdfamiljer. Jag hade gärna stanna några dagar till på skolan, det var verkligen roligt att få träffa så många andra au pairer. Det var tråkigt att redan behöva säga hej då till vissa, men vissa vet jag att jag kommer få träffa igen :) Så här kommer lite bilder från veckan. Hoppas alla ni har det bra så hörs vi snart igen :)

Au Pair skolan
 
 
 
Frihetsgudinnan
 
Utanför Central Park. Jag, Frida, Lady, Yanina & René
 
Utsikten från Top of the Rock, utöver Central Park

Times Square :)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu