Första au pair-mötet :)

Denna helgen var verkligen lyckad. Som jag skrev i förra inläggen blev det shopping i lördags. Och igår började jag dagen med att skypa med dem där hemma, och efter det åkte jag, tvillingarna & min värdmamma till en restaurang och åt brunch, och firade min värdmammas morfar som fyllde år.
 
Efter det var det dags för mitt första au pair-möte! Vi träffade hemma hos våran LCC, hade med oss en varsin pumpa och skar ur dem. Vissa var verkligen bra på det! Efteråt satt vi och pratade lite och åt Halloween-godis. Vi var 12 st, och nästan alla av oss är väldigt nya, så ibland var det lite tyst, men det var roligt att träffa alla (var dock  4 som ej kunde komma). Mötet höll på i nästan 2 timmar, men efter det åkte jag & 5 andra till en bar/restaurang och åt lite nachos och bara pratade. Efter ett tag gick vi till Starbucks istället, så jag var inte hemma förrens 4½ timmar efter att vi lämnat mötet, så vi hade trevligt! :)
Tydligen är jag den yngsta här i gruppen, och sedan kommer Katrine som är ett år äldre än mig, så vi kallas numera "the kids". Lite tråkigt är det dock att vi ej får dricka här, för då kan vi ej hänga med de andra om de vill ut o festa. Så t.ex. nu till Halloween vet jag inte vad det blir för planer. Vi får helt enkelt se.
 
Idag jobbade jag åter igen ett 10-timmars pass, och tvillingarna var lediga idag så det blev en helgdag med alla 3 killarna. Min v.mamma stannade dock hemma idag (ja hon jobbar forfarande!), men när hon kom hem från ett möte på tvilingarnas skola sa hon att hon trodde att bebisen skulle komma senare idag, och en timma senare åkte hon & min v.pappa till sjukhuset. Det var dock bara falskt alarm, men bebisen skulle verkligen kunna komma när som helst!
 
 
Ha det bra! :D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu