1 vecka i familjen + tips till andra au pairer

Hallå igen!
Då har jag varit här hos familjen i exakt en vecka. Nu börjar jag känna att jag har koll på det mesta, och jag börjar känna mig mer säker på allt. Eftersom det varit lite sjukdom här för två av killarna har inte dagarna sett ut som de brukar, så nu hoppas jag att de är friska igen :)
 
Eftersom det de första dagarna här var väldigt regnigt och jag jobbade stora delar av dagarna så spenderade jag nästan ingen tid alls utomhus. P.g.a detta hade jag faktiskt lite hemlängtan redan i onsdags, vilket jag inte trodde att jag skulle få förens först om några veckor. Men både igår och idag har det varit väldigt bra väder, så direkt när jag slutat (kl 17.15) har jag gått ut på en promenad. Igår gick jag en timme runt i området, och idag gick jag ner till själva staden,  vilket tog ca 30 min, så gick jag runt där lite och sedan tillbaka. Detta gjorde sådan skillnad på humöret! Så tips för andra som ska åka som au pairer- försök att inte bara spendera tid hemma med familjen, utan hitta på andra saker, även om det bara är en promenad! Det gör verkligen skillnad.
 
Jag mailar också med några andra au pairer i området, och idag bestämdes det att på måndag och nästa lördag ska jag träffa två av dem, vilket jag verkligen ser fram emot.
 
Hoppas att allt är bra med er, så hörs vi imorgon igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu