Bra dagar!

Så efter inlägget igår så kom Theresa och plockade upp mig här och vi åkte hem till henne, då hon är ledig under dagarna när hennes värdbarn är i skolan. Tja, vad ska jag säga, slutade med att vi åkte till pojkarnas skola, som då slutade, och frågade runt om någon behövde en au pair! Hahah.
 
Idag började jag med att försova mig   >_<
Jag och Katrine hade bestämt att hon skulle hämta mig kl 9 på morgonen, så jag ställde klockan på strax efter 8, men vaknar 5 min innan hon kom! Men jag behövde inte äta nån frukost innan, för det var våran plan för morgonen. Vi åkte hem till Theresa och gjorde pannkakor och åt frukost där, så mysigt!  Katrine behövde dock åka igen vid 11, men jag stannade kvar. Ca en timme senare bestämde Theresa o jag oss för att dra ner till vattnet och ha picknik, då vädret var SÅ bra idag. Så vi drog ner till Starbucks o köpte varsin varm choklad, sedan till Subway o köpte en macka, sedan gick vi ner och satte oss vid vattnet. Så himla härligt var det. Efter det var klockan lite efter 3, så vi åkte och plockade upp hennes yngsta pojk, sedan åkte vi till affären och köpte lite grejjer. Efter det åkte vi tre till Lisa (en annan tysk au pair), där även Elias var med sina 3 killar, så de hade som en playdate. Vi gjorde även adventskransar, men det var bara vi "stora" som tyckte det var kul ;)
 
Så jag har haft väldigt bra dagar nu, och det har varit bra distraktion från allt som pågår.
Så åter till allt annat. Igår eftermiddag blev jag matchad med en familj, och tidigare ikväll pratade jag med dem. De bor i Los Altos, vilket är typ 40-50 min från San Francisco. De har 2 barn, en pojk på 4 ½ år, men honom kommer jag i stort sett endast behöva ta hand om när det inte är någon skola. Sedan har de en dotter på 5 månader. Och jag är väldigt intresserad av dem. Men nu ikväll skrev även Theresas värdmamma att hon vet en familj här i Seattle som behöver en au pair. Så nu sitter jag o min LCC här i soffan med varsin laptop i knäet och äter popcorn. Jag skriver med Theresa, o Andrijana med hennes v.mamma ;) så vi försöker ta reda på mer om dem, o dem om mig.
 
Så jag antar att ni får mer info imorgon :)
 
Satte oss på en av dessa bänkar o hade picknik. So nice view!!
 
Theresas & min krans längst bort, sedan Elias, och den närmast är Lisas (dock saknas ljusen)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu