Baby-happiness!!

Okej, sjukt dålig uppdatering från mitt håll (med tanke på allt som hänt), så börjar med att ursäkta för det! Är lika bra att ta allt i ordning:
 
I måndags så jobbade jag delat pass, och jag följde även med och kollade var min v.pappa jobbar.
I tisdags kväll åkte v.föräldrar till sjukhuset, och 7.30 morgonen därpå föddes bebisen, som fått namnet Nicholas! Allt gick bra för dem, så på torsdagen kom dem hem. Han var så söt så :) I torsdags var det även Halloween, så kl 18 gick jag, tvillingarna, Hudson, min v.pappa & barnens moster Trick or Treat. Det var kul att se när alla utklädda barn (och en och annan vuxen) som sprang runt i vårat kvarter och knackade på dörrarna. När vi kom hem igen skickade Katrine ett sms till mig o frågade om jag inte ville följa med henne och en ny tysk au pair (Theresa) ut, så 20 min senare hämtade hon upp mig och så åkte vi och plockade upp Theresa. Supertrevlig tjej! Vi hade en jättebra kväll, haha speciellt med tanke på att vi i stort sett inte gjorde någonting då vi inte visste vart vi skulle gå då det var en torsdag och vi var under 21 allihop!
På fredagen var det dags för Chase & Jacksons 5 årsdag, och på kvällen kom deras mormor/morfar hit och åt middag.
 
Sedan på lördagsförmiddagen hade dem sitt barnkalas på ett ställe som kallas Chuck E Cheese's, ett ställe med massa olika spel som barnen springer runt bland. Det serverades även pizza & tårta. Detta höll på i ca 2 timmar, och direkt efter det åkte jag till Starbucks för att träffa 4 andra för att hitta på något att göra. Dock tog det ett tag att komma dit, då det var så mycket trafik, och vädret gjorde att de stängde av vissa vägar. Det blåste nämligen väldigt mycket, och regnade också, så det låg typ mindre grenar överallt på vägarna, och ena bron över till Seattle fick stängas av, men det är inte ovanligt här. I alla fall, efter att vi suttit nån timme eller så på Starbucks bestämde vi oss för att åka skridskor! Var väldigt kul, men vi kom dit 50 min innan de stängde, och isen var sjukt dålig.
Sedan åkte vi hem, och meningen var att vissa av oss kl 18, två timmar senare, skulle spela bowling. Så när jag kom hem slängde jag ihop lite mat snabbt och åt, men sedan visar det sig att ingen buss passade för någon av oss, så vi trodde inte det skulle bli något den kvällen. Sedan skriver Theresa att hon nog kunde låna deras bil, och sen kunde hon inte ändån. Så det gick upp och ner på det viset i över en timme, men sedan ordnade allt sig, så Theresa åkte och plockade upp oss alla i sin bil, och sedan blev det bowling. Hade så roligt, hela dagen var verkligen så lyckad :D
 
Idag söndag började jag dagen med en kort joggingrunda. Sedan kl 12 träffade jag och några andra au pairer våran LCC på ett fik och pratade om olika skolor och hur det fungerar med dem 6 credits som vi måste ta här. Jag har bestämt att jag ska ta en helgkurs någon stans, kanske i Chicago, och då få 3 eller 4 credits gjorda på bara några dagar. Sedan får jag plugga något här också, frågan är bara vad..
 
Så det är ungefär det som hänt kort sammanfattat. Imorgon blir det jobb igen, ett delat pass.
 
BYE
Nicholas :)
Trick or Treat med 2 batman & en Robin
Chuck E Cheese's
Marlen, jag, Marla & Theresa
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu