Min jul

Nu är jag åter igen hemma  i Redmond, så jag ska börja med att berätta om hur min jul var!
 
Till att börja med så firar man ju jul den 25 december här. Så på julafton (som fortfarande är den 24:e) så följde jag med min v.familj, morfarn & farfarn till kyrkan ca en timme. Dock hade inte jag kallat det kyrka, då det bara va som en stor fyrkantig byggnad, med en stor aula. Men en sak tyckte jag riktigt mycket om när vi var där, och det var att alla fick ett varsitt ljus att hålla i handen, och när det närmade sig slutet så tände vi dem. De som satt längst fram fick sina ljus tända, sedan fick man vända sig till den bredvid och "skicka vidare elden". Senare på kvällen kom ett par kompisar till mina v.föräldarar, så vi åt middag här.
 
Den 25:e så åkte vi till farfarn vi 11 och åt jul-brunch.
Sedan delades julklapparna ut och vi öppnade den. Jag fick lite allt möjligt (se bild nedan). Men det jag helt klart blev gladast över var att jag fick en Kindle (Fire)! :D Fick även chokladmix så jag kan dricka varm choklad på morgonen, då jag varken är förtjust i kaffe eller te, hehe
Efter det slappade vi bara där, gick ut på en promenad, kollade lite halvt på en film, och på eftermiddagen/kvällen var det dags för middag, och vi åt krabba!
 
Så jag är mycket nöjd med min amerikanska jul! :)
 
Jul middagen
 
Mina julklappar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu